فلسفه اُرُدیسم و ناگفته ها Orodism (@OrodismAtlantic) / Twitter

فلسفه اُرُدیسم و ناگفته ها Orodism (@OrodismAtlantic) / Twitter


امید حیدری (عضو انجمن اُرُدیست های آلمان - هامبورگ)

Posted: 05 Apr 2021 11:21 PM PDT

: امید حیدری (عضو انجمن اُرُدیست های آلمان - هامبورگ) می نویسد : دشمنی با فلسفه اُرُدیسم شکل های گوناگونی دارد، برخی کوشش می کنند این فلسفه را در خدمت پان های افراطی و یا نژادگریان معرفی کنند! برخی دیگر در ایران و یا کشورهای اطراف آن، کوشش می کنند از بعد ملی خواهانه به این فلسفه نگاه کنند که همه اینها اشتباست. درست است که به فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی چهارمین حکیم تاریخ ایران گفته می شود اما این دلیل نمی شود ایشان را کپی برابر با اصل «حکیم فردوسی طوسی» بنامیم؛ واضحتر آنکه مگر اندیشه ...

[[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

عاقبت آن یک نفر ...

Posted: 05 Apr 2021 11:16 PM PDT

: مهین صابری مدیر اُرُدیست نوشت در فیسبوک خود می نویسد : ((پوکر فیس)) یک نفر بود و مرا در فیسبوک آزار می داد. به فلسفه اُرُدیسم حمله می کرد کامنتهای توهین آمیز می نوشت به استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی دشنام می داد و ... من سکوت می کردم. با خودم می گفتم چرا دست از سرم بر نمی دارد. در پروفایلش خود را نویسنده و... صاحب چند کتاب معرفی کرده بود اما هیچ بویی از اخلاق و ادب نبرده بود. سرتان را درد نیاورم چند روزی است شنیده ام در ایران به دلیلی که من خبر ندارم، بازداشت شده و محکوم به زندان ...

[[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

نظرات ارزشمند حفیظ الله مطهری پیرامون دو سخن از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ

Posted: 05 Apr 2021 11:14 PM PDT

🟡 نظرات ارزشمند حفیظ الله مطهری (تحلیل گر مسایل اجتماعی و سیاسی افغانستان ...ن ترکیه) درباره دو سخن از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ (بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم) از کتاب سرخ : بزرگ زادگی، تنها از آن کسانی است که انسانیت دارند. ((فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ)) حفیظ الله مطهری :: در جهان هستی دو نوع بزرگ داریم یکی پادشا و امپراتور دوم آنکس که بر محور انسانیت و آدمیت روان باشد و اگر پادشاه انسانیت نداشته باشد هرگز مردم عام آن را بزرگ قلمداد نمی کنند ولی اگر کسی پادشاه هم نباشد انسانیت داشته ...

[[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

واقعا ما اُرُدیست ها تا حالا چکار کردیم ؟؟؟

Posted: 05 Apr 2021 11:09 PM PDT

: واقعا ما تا حالا چکار کردیم ؟؟؟ مهناز کاویانی می نویسد: امروز با خودم خلوت کرده بودم احساس جالبی داشتم با خودم می گفتم هر چه زمان می گذره و سنم بالاتر می ره بیشتر عاشق فلسفه اُرُدیسم میشم... این حس خوبیه من خوشحالم ... خوشحالم که دارم تجربه اش می کنم وسط این افکار شیرین بودم که خواهرم آمد به اتاقم و گفت: میشه گوشیت رو به من بدی. بهش گفتم: اگر می خوای باز دانلود کنی ، نه نمی شه، حجم اینترنت خودم هم کمه! گفت: نه فقط می خوام سرچ کنم بعد دیدم سریع داره در مورد بازیگر مورد علاقه خودش ...

[[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

مەشخەڵ ابراهیم و ترجمه سخنرانی بیادماندنی فیلسوف حکیم ارد بزرگ خراسانی به زبان کردی

Posted: 05 Apr 2021 10:51 PM PDT

: سخنان استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی در مورد انسانیت (با زیر نویس به زبان کردی) به کوشش و اهتمام :  Mashxal ibrahym مەشخەڵ ابراهیم : مرۆڤایەتی انسانیت ادمیت Humanity چەند ڕستەیەکی زۆر حەکیمانەی فەیلەسوف و حەکیمی خوڕاسانی (ارد بزرگ ) وەرگێڕان و ژێرنوس : مەشخەڵ ابراهیم پێشکەشە بە مرۆڤایەتی بە ئینسانیەت در توییتر : https://twitter.com/mashxalibrahym/status/1215242080852811776 در یوتیوب : https://www.youtube.com/watch?v=YMfi0YChHaY Mashxal ibrahym مەشخەڵ ابراهیم (سلیمانیه ...

[[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سایه

طبیعت را صداکن